Blog: Bewegen is gezond!

Blog: Bewegen is gezond!

We horen het vaak genoeg: ‘’Bewegen is gezond’’!

Uit onderzoek is gebleken dat mensen die regelmatig bewegen (iedere dag minimaal 30 minuten) minder last hebben van depressieve klachten en/ of stress. Doordat je je tijdens het bewegen focust op de ademhaling en beweging die je maakt, zal dit ervoor zorgen dat je je hoofd leegmaakt en dat je lichaam zich ontspant.

Toch is beweging niet alleen belangrijk voor mensen met stress. Beweging bevordert de bloedsomloop, je gaat er beter van slapen, het geeft je energie en het verbeterd je conditie. Het zorgt voor een verbeterde spijsvertering en versterking van de botten, een gezond gewicht, zelfvertrouwen en sociale contacten.

Tegelijkertijd is het niet makkelijk om daar op dit moment invulling aan te geven. Sportclubs zijn niet meer actief, zwembaden zijn gesloten, fitness centra zijn dicht, kortom je normale routine is onderbroken.

Onderstaand tref je 5 tips voor meer beweging:
1. Plan dagelijks een vaste tijd in voor beweging;
2. Maak dagelijks een wandeling van minimaal 30 minuten;
3. Maak gebruik van workout apps;
4. Online sportlessen evt. via de sportclub;
5. Ga samen sporten met een ander gezinslid.

Veel succes!

Blog: Bewegen is gezond - MediPoolFirst